dari hati saya~

assalamualaikum.. ehemmm..ehemmm..(~_~)..

rasa segan la plak nak menulis this entry..hehe.. im growin up too fast..tak sedar..suda 22 tahun pun ..Alhamdulillah..everything went smoothly dengan aturan NYA..so many things happened in my life.. bad..gud..sweet..sumanya dah jadi a picture of me.. sekarang nie mcm thinking sumthing deeper in my future..usia pun dah makin lanjut kan..hehe..

im the one..who still searching and try to be sumone near for HIM.. i do love this feeling...its really calming.. jujur, saya tak dilahirkan dalam keluarga yang cukup sempurna pengetahuan agamanya.. dan saya juga seorang yang masih merangkak dan teramat cetek ilmu tentang DIA... masih ada masa kan..saya percaya selagi kita mahu mencari dan mendalami.. DIA pasti akan bantu kita...insyaallah..

ok..now..back to the point..=)) looking forward for someone yg akan sharing a whole life dengan kita..its not easy.. untuk saya, im not expected too much.. cukuplah seseorang yang bakal berkongsi suka duka, menjadi kekasih hati..kawan baik..ayah kepada anak-anak saya, dapat menerima saya dan keluarga seadanya dan benar-benar mengharapkan seseorang yang dapat membimbing saya, mengimamkan saya dan dapat membawa saya lebih mencintai DIA...insyaallah amin Ya Allah...

dearie my readers,
tapi kita kena ingat sesuatu tau..ayat Allah dalam surah an-nur,

"wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik"( An-nur 26)

jadi..kita kena berusaha untuk menjadi wanita yang baik..tapi..kita harus sentiasa ingat, tiada yang sempurna kan, namun kita masih boleh berusaha memperbaiki kelemahan diri masing-masing k.. insyaallah,masih belum terlambat.. bersemangat!!bersemangat!!demi untuk anak-anak kita juga..=))

Ya Allah jadikanlah hamba-MU ini mencintai orang yang beriman dan jadikanlah orang yang beriman mencintaiku..amin..


sayang selalu,
alin zakaria


Category: 9 comments

9 comments:

Anonymous said...

sejuknya hati,berusaha;)

Anonymous said...

;P

naeim zakaria said...

banar!!!!!
"wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik"....

cmerlng

Anonymous said...

ceh ceh. kawin nanti jemput i ye kak ngah ;)
heeeee ~~~
jgn marah. lalalalalaa.
~ iqahhh ~

Unknown said...

" Ya rasulullah, beritahulah aku amal yang apabila aku lakukan Allah dan semua manusia akan mencintaiku. Baginda Rasul s.a.w menjawab: Bersikap zuhudlah kepada dunia, tentu Allah akan mencintaimu dan bersikap zuhudlah kepada harta benda yang ada di tangan orang lain, tentu manusia akan mencintaimu" (Riwayat Ibnu Majah dan Hasan).

" Tentu Kami akan mencuba kamu dengan ketakutan, kelaparan dan kekurangan harta, jiwa dan buah-buahan. Maka gembirakanlah orang-orang yang sabar, yakni orang-orang yang apabila mereka ditimpa musibah mereka akan mengucap: 'Sesungguhnya kami ini adalah hak Allah dan akan kembaliu kepada-Nya.' maka mereka itulah orang-orang yang beroleh selawat dan rahmat daripada Tuhan mereka dan merekalah orang-orang yang beroleh hidayah dan petunjuk". (Surah al- Baqarah ayat 155-157)

Rasulullah s.a.w bersabda: Diriwayatkan daripada Abu Said al-Hudri dan Abu Hurairah r.a., bahawa baginda Nabi s.a.w telah bersabda: Bahawa sesungguhnya setiap muslim yang ditimpa perasaan letih, sakit,dukacita, kesedihan serta kemurungan termasuklah tertusuk duri, pasti Allah menghapuskan kesalahannya atau dosanya kerana musibah tersebut." (Riwayat Bukhari & Muslim)

-Anjang 17 dec 2010-

syezh said...

wah sayang...hatimu dah terbuka yer :) great news ni,alhamdlh :)
berusaha yer...org doakan hang :)

Anonymous said...

yeah ! alin !

go ! go ! go !

http://bagindaaswad.blogspot.com

(^^,) said...

babe (^^,)
akhirnya, hatimu telah terbuka,syukur!

Jessica said...

U r the sweetest person that I ever met, I know 'he' must the lucky guy adlin. ~~~gOOd LuCK mY dEar~~~

Post a Comment